بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» سئو فروشگاه اینترنتی + نکات کلیدی

سئو فروشگاه اینترنتی + نکات کلیدی

سئو فروشگاه اینترنتی + نکات کلیدی


در این مقاله قصد داریم تا به بیان نکات مهم در سئو صفحه محصولات سایت فروشگاهی بپردازیم. در یک سایت فروشگاه اینترنتی، علاوه بر طراحی و گرافیک زیبا و داشتن رابط های گرافیکی ساده، باید صفحه محصول تا حد ممکن برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد.


۱- رعایت مبانی اصولی سئو در صفحه محصولات

در یک سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاه آنلاین، صفحه محصول یک صفحه مستقل میباشد. بنابراین باید تمامی مواردی که برای سئو نوشته های وبلاگ و صفحات در نظر میگیرم برای صفحه محصول نیز در نظر بگیریم.


افزودن یک عنوان عالی برای هر محصول


قبل از نوشتن نام محصول، بهتر است در موتورهای جستجو در مورد محصولی که قصد داریم به فروشگاه خود اضافه کنیم اندکی تحقیق کنیم. با اینکار به نحوه نگارش و اسم های مستعاری که ممکن است یک محصول و خدمات داشته باشد بیشتر آشنا می شویم.


در بعضی مواقع یک محصول یا خدمات در شهرها و فرهنگ های مختلف، میتواند دارای نام های متفاوتی باشد. پس باید بر اساس منطقه جغرافیایی یا بازار هدف، اقدام به انتخاب نام محصول نمایید.


نوشتن توضیحات مناسب و غیر تکراری برای محصولات


در بیشتر مواقع توضیحاتی که سازنده کالا برای محصول خود ارسال کرده، ممکن است در صدها سایت دیگر نیز یافت شود. تکراری و کپی بودن مطالب برای سایت شما مفید نیست.همیشه به یاد داشته باشید که از مطالب تکراری که توسط تولید کنندگان محصول نوشته شده استفاده نکنید.


اگر تمام محتوای تولید شده در سایت شما از قبیل نوشته، صفحات دسته بندی، وبلاگ و… غیر تکراری باشد اما محتوای استفاده شده در صفحات محصول تکراری باشد. این کار برای شما سودی نخواهد داشت. با این کار صفحات محصول شما از طریق موتورهای جستجو بازدید کنند ه ای نخواهد داشت.


به صفحات خود توضیحات متا دعوت کننده اضاف کنید.


معمولاً ، یک صفحه محصول اطلاعات کلی زیادی نیز دارد، از ابعاد تا شرایط سرویس متفاوت است. برای جلوگیری از استفاده گوگل از متن های غیر مرتبط در توضیحات متا ، سعی کنید برای تمامی محصولات خود از توضیحاتی استفاده کنید که مخاطب و مشتری را به سمت سایت و محصول شما جذب کند.


اغلب مشاهد میکنیم که توضیحات متا، فقط در بخش های خاصی از قالب، مانند: نام محصول تغییر میکند. بهتر است که کلیه توضیحات متا نوشته شده برای هر محصول و صفحه، یکتا و غیر تکراری باشد.


انتخاب آدرس اینترنتی (URL) خوب و آسان


یک آدرس اینترنتی (URL) خوب و آسان و حاوی نام محصول برای به خاطر سپردن صفحات محصول خود انتخاب کنید.


استفاده از تصاویر با کیفیت بالا


استفاده از تصاویر با کیفیت بالا به همراه متن مناسب جاگیزین ( ALT ) در صفحه محصول. نام محصول را حداقل در تصویر اصلی محصول وارد کنید. این کار به شما کمک می کند تا در جستجوی تصویری بهتر عمل کنید و شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید.


در تحقیقات انجام شده بسیاری از سایت ها از تصاویر ضعیف و غیر واقعی برای محصولات خود استفاده کرده بودند. اینکار میتواند لطمه بزرگی به کسب و کار اینترنتی شما بزند.


همچنین در صورت امکان استفاده از ویدیو در صفحه محصول را فراموش نکنید.


کاهش حجم تصاویر


یکی از ویژگی های محتوا با کیفیت و جالب برای گوگل این است که تصاویر آن بهینه شده باشد. بهتر است حجم تصاویر را تا جایی کاهش دهید که کیفیت آن افت پیدا نکند. یعنی تا جایی که لطمه ای به کیفیت آن وارد نشود چون کیفیت پایین تاثیر منفی بر سئو دارد.


و از طرفی هم بالا بودن حجم تصاویر تاثیر مستقیم بر کاهش سرعت سایت دارد که در نهایت سئوسایت را با مشکل مواجه می کند.


سعی کنید برای تصاویر محصولات از حداقل ابعاد ۱۰۲۴*۱۰۲۴ استفاده کنید. با استفاده از فتوشاپ و یا سرویس های آنلاین کاهش حجم تصاویر، تا حدی که کیفیت و وضوح عکس دچار مشکل نشود حجم تصاویر را کاهش دهید.


چون بسیاری از کاربران شما از طریق موبایل به سایت فروشگاهی شما میرسند. و به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند.


ضمنا گوگل در نتایج جستجو، در ابتدا تصاویر با ابعاد بزرگ، حجم کم و کیفیت بالا را برای کاربران نمایش می دهد. .بنابراین در بهینه سازی تصاویر کیفیت یا حجم نباید بر یکدیگر ترجیح داده شوند و باید هر دو را در نظر بگیرید.


تجربه کاربری را هیچوقت فراموش نکنید.

جهت بهتر شدن تجربه کاربری از تمام مواردی که میتوانید استفاده کنید. چون اگر بتوانید با تولید محتوا، کاربر و مشتری را به صفحه محصول سایت خود هدایت کنید، بدلیل عدم رعایت مبانی اصلی در راحت بودن کاربر در استفاده از سایت، مشتری را از دست خواهید داد.

اگر می‌خواهید وبسایتی داشته باشید که جهانی و بین‌المللی باشد،‌باید انتظار بازدیدکنندگان مختلفی با سلایق مختلف، معیارها و زبان‌های گوناگون حتی واحد پول متفاوت داشته باشید. قطعاً کاری که شما قصد انجامش را دارید این است که تمام بخش‌های وبسایت شما برای همگان قابل فهم باشد.


ادامه مطلب را در وبسایت الاسین ( https://elasin.com ) مشاهده بفرمایید.



https://elasin.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده