خرید از سراسر دنیا


» ویدیو مارکتینگ - video marketing چیست؟

ویدیو مارکتینگ - video marketing چیست؟

در این مقاله به معرفی بازاریابی ویدیویی – VIDEO MARKETING و ارائه آماری جالب از تاثیر گذاری آن در فروش به همراه نحوه ساخت کلیپ های تبلیغاتی در ویدیو مارکتینگ خواهیم پرداخت.


۱- آماری جالب از سایت یوتیوب

۲- مکان فیلم برداری چگونه باید باشد؟

۳- لیست تجهیزات مورد نیاز جهت ساخت کلیپ


در ۱۰ سال گذشته ، چشم انداز دنیای دیجیتال بسیار تغییر کرده است.اکثر افراد برای جستجوی وب و استفاده از محتوا، رایانه های رومیزی و لپ تاپ را کنار گذاشته اند. در عوض، آنها بیشتر از تلفن همراه و تبلت استفاده میکنند. علاوه بر این، فناوری دیجیتال امروز ارزان تر از گذشته است.


به همین ترتیب ، چشم انداز بازاریابی محتوا نیز تغییر کرده است. امروزه، محتوا فقط در صورتی موفق می شود که دقیقا مطابق با خواسته مخاطب و مشتری باشد.


امروزه بازه کاربران اینترنت بسیار وسیع تر شده و میزان نفود اینترنت روز به روز در حال افزایش است.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، طبق آخرین آمار منتشرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سال ۱۳۹۷، تعداد مشترکین اینترنت در ایران ۷۴ میلیون است که ۶۴ میلیون آن سیار و ۱۰ میلیون آن ثابت می‌باشد.


همچنین مطابق این آمار، ضریب نفوذ اینترنت در ایران تا پایان سال ۱۳۹۷، ۹۰% است که ۷۸% آن متعلق به اینترنت سیار و ۱۲% آن متعلق به اینترنت ثابت است.


در دنیای پر سرعت امروز ، بازاریابی ویدیویی یکی از معدود روش های دیجیتال مارکتینگ است که ارزش ، ارتباط و انعطاف پذیری لازم مصرف کنندگان را فراهم می کند ، همه در حالی که به سبک زندگی روزمره مورد نظر خود می پردازند.



چرا در بازاریابی، ویدیو بسیار قدرتمند و سریع در حال رشد است؟


طبق پیش بینی های شرکت سیسکو ( cisco ) از روند افزایش ترافیک جهانی اینترنت، تا سال ۲۰۲۲ در حدود ۸۲% از ترافیک اینترنت متعلق به ویدیو خواهد شد.


هم اکنون (سال ۲۰۱۹) میزان ۵% از ترافیک مصرفی اینترنت بخاطر پخش فیلم های زنده ( live video) می باشد. پیش بینی می شود این میزان تا سال ۲۰۲۲ با رشد چشم گیری به ۱۷% برسد.


بر اساس رتبه بندی سایت (alexa)، بزرگترین پلفترم ویدیویی جهان یوتیوب (YouTube) می باشد.



مردم فقط یوتیوب (YouTube) را تماشا نمی کنند. بلکه زمان قابل توجهی از عمرشان را صرف مشاهده فیلم در سایت و اپلیکشن یوتیوب (YouTube) می کنند.



آماری جالب که توسط سایت یوتیوب (YouTube) ارائه شده است


  • در سراسر جهان مردم روزانه ۱ میلیارد ساعت وقت صرف تماشای ویدیو در یوتیوب (YouTube) میکنند.


  • بیش از ۷۰% زمان های صرف شده برای تماشای فیلم، توسط دستگاه های تلفن همراه بوده است.


  • به طور متوسط کاربران ۴۰ دقیقه از وقتشان را از طریق دستگاه های تلفن همراه صرف مشاهده ویدیو در YouTube میکنند.


  • ماهانه بیش از ۲ میلیارد ورود کاربر، به سایت و اپلیکشن یوتیوب (YouTube)


  • تعداد کانال های که در سایت یوتیوب (YouTube) سالانه درآمد شش رقمی ( به دلار) دارند. هر سال ۴۰% افزایش یافته است.


  • تعداد کانال های که در سایت یوتیوب (YouTube) سالانه درآمد پنج رقمی ( به دلار) دارند. هر سال ۵۰% افزایش یافته است.


  • تعداد کانال های که در سایت یوتیوب (YouTube) بیش از یک میلیون مشترک دارند. هر سال ۷۰% افزایش یافته است.


آمار فوق نشان دهنده رشد روز افزون محبوبیت فیلم و اثر گذاری آن در بین مردم است.(بر گرفته از سایت YouTube )


طبق بررسی های انجام شده ، ۷۲% از مصرف کنندگان ترجیح میدهند، قبل از خرید محصول، اطلاعات لازم درباره محصول را از طریق تماشای یک فیلم بدست آورند تا اینکه توضیحات محصول را مطالعه کنند.



تمایل مصرف کنندگان به تماشای فیلم درباره محصول


طبق اعلام گوگل، نیمی از کاربران اینترنت قبل از بازدید از یک فروشگاه به دنبال مشاهده یک فیلم درباره محصول و کالای مورد نظر خود هستند.


طبق گزارش مجله فوربس، ۹۰٪ از مصرف کنندگان اعلام کرده اند که ” تماشای فیلم به آنها در تصمیم گیری برای خرید کمک کرده است”.


امروزه ۸۷% از بیزینس ها برای افزایش فروش محصولات و معرفی خدمات خود از ویدیو استفاده می کنند.


۹۳% از افراد بازاریاب اظهار داشته اند که استفاده از ویدئو برای تبلیغات و بازاریابی به آنها در جذب مشتری بیشتر کمک بسیاری کرده است.


از آن جای که استفاده از ویدیو در تبلیغات بسیار مفید و تاثیرگذار است. ۹۹ % از افراد بازاریاب اعلام کرده اند، در سال پیش رو تمرکز خود را بر ویدیو مارکتینگ خواهند گذاشت.



استفاده از محتوای ویدیوی باعث افزایش بخاطر سپاری نام برند و کسب و کار میشود.


طبق گزارش HubSpot – از ۸۰% از مشتریان ویدیویی را که در یک ماه گذشته تماشا کرده اند به خاطر می آورند. یکی از بزرگترین نقاط قوت بازاریابی ویدیویی این است که بسیار بصری و شنوایی است ، به این معنی که به خاطر سپردن آن برای بسیاری از کاربران ساده تر از محتوای متنی است.


وقتی مشتریان محتوای بازاریابی ویدیویی شما را به یاد می آورند، به همراه آن برند و نوع فعالیت شما را نیز به خاطر می آورند. این موضوع در نهایت منجر به فروش بیشتر محصول و خدمات ارائه شده توسط شما می شود.


مشتریان معمولاً دوست دارند ویدیوهایی را که از آن لذت می برند به اشتراک بگذارند.اگر بتوانید فیلم های تبلیغاتی خلاقانه و مفهومی جدید بسازید. به گونه ای که باب طبع مخاطبان شما باشد، شانس این را دارید که محتوای تولید شده توسط مخاطبان در سراسر اینترنت به صورت رایگان گسترش یابد.


برای اینکه ویدیوهایتان تا حد ممکن به یاد ماندنی شوند ، اطمینان حاصل کنید که آنها را مطابق با استراتژی برند خود تولید کرده اید.


در واقع در بازاریابی ویدیویی سعی کنید، ظاهر کلی برند شامل: رنگ ، فونت ، لوگو ، صدا و هویت برند را همانطور که در وبلاگ ها و مقالات شما وجود دارد حفظ کنید.



بازاریابی ویدیویی می تواند SEO سایت شما را تقویت کند.


۶۵% از تصمیم گیرندگان، مدیران و صاحبان مشاغل، پس از مشاهده یک فیلم درحوزه بازاریابی که با لوگو وعلامت برند بازاریاب نشانه گذاری شده است به وب سایت بازاریاب مراجعه می کنند.


کاملا واضح است که تولید محتوای ویدیویی با کیفیت مرتبط با اصول بازاریابی ویدیویی (video marketing) می تواند با هدایت افراد به صفحه اصلی وبسایت شما ، به طور چشمگیری سئو سایت شما را بهبود بخشد.


علاوه بر این، ویدیو می تواند نرخ تبدیل (نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری) کسب و کار شما را افزایش دهد.


HubSpot گزارش می دهد که ۳۹٪ از تصمیم گیرندگان و صاحبان کسب و کار، پس از مشاهده یک فیلم دارای علامت و لوگو با فروشنده تماس می گیرند.


با افزودن ویدیو به صفحات وب سایت (شامل صفحه فرود، صفحه پیشنهادات ویژه، صفحه مقالات یا محتوا) می توانید به راحتی سئو سایت و کسب و کار خود را بهبود بخشید و نرخ کلیک خود را در سراسر سایت بهبود بخشید.



محتوای ویدیویی در تمام دستگاه ها عملکرد خوبی دارد.


امروزه داشتن طراحی واکنشگرا برای هر سایتی بسیار لازم و حیاتی است. از آنجای که صفحه نمایش دستگاه های دیجیتال در ابعاد بسیار متفاوتی هست.


از صفحه نمایش تلفن های همراه گرفته تا لپ تاپ و تلویزیون های خانگی با ابعاد بسیار بزرگ، پس داشتن طراحی واکنشگرا بسیار ضروری است.


زمانی که وبسایت یک کسب و کار، طراحی مناسب و واکنشگرای برای دستگاه های مختلف دیجیتال نداشته باشد، مسلما تعداد زیادی از کاربران و مشتریان خود را از دست خواهد داد.


خوشبختانه ، محتوای ویدیویی برای مصرف در همه دستگاه ها ، از رایانه گرفته تا تلفن های همراه مناسب است. این موضوع باعث می شود مشاهده ویدیو برای تمام کاربران دستگاه های دیجیتال بسیار راحت و لذت بخش شود.



بازاریابی ویدیویی می تواند به تقویت پیام برند شما کمک کند.


هنگامی که در استراتژی بازاریابی دیجیتالی خود از ویدیوی آنلاین استفاده می کنید ، فرصت مناسبی دارید که پیام برند خود را ارتقا دهید و هویت برند و کسب کارتان در منازل نفوذ کند.


بازاریابی ویدیویی ابزاری ایده آل برای تقویت هویت برند و معرفی کسب و کار شماست. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می دانند شما چه کسی هستید.



محتوای ویدیویی به سادگی میتوانند پخش و گسترش یابند.


تخمین زده می شود که ۹۲٪ افرادی که در تلفن همراه ویدیو تماشا میکنند، آنها را با افراد دیگر به اشتراک می گذارند. این مقدار زیادی است. طبق اندازه گیری های انجام شده محتوای ویدیوی ۱۲۰۰% بیش از محتوای لینک و متن به اشتراک گذاشته شده است.


 به همین دلیل ، محتوای ویدیویی ابزاری قدرتمند برای هر برندی است که می خواهد تبلیغات خود را به صورت آنلاین گسترش دهد.



ساخت کلیپ های کوتاه


طبق آمارهای اعلام شده ۵۶% از فیلم های منتشر شده در سال گذشته کمتر از ۲ دقیقه بوده اند. طبق تحقیقات انجام شده بیشترین توجه افراد در همان ۱- الی ۲ دقیقه اول و صحنه آخر فیلم است.و بهترین زمان یک فیلم همان ۱ دقیقه هست که اینستاگرام با ۱ میلیارد کاربر



مکان فیلم برداری چگونه باید باشد؟


خانه یا محل کار شما با اندکی تغییر می تواند برای ضبط ویدئو های آموزشی مناسب باشد. محلی انتخاب کنید که پس زمینه یکدست و تمیز و ترجیحا روشن داشته باشد. یا حداقل از پس زمینه ای بدون حرکت و مرتبط با آموزش مانند کتابخانه و قفسه کتاب استفاده کنید.


محل فیلم برداری باید بسیار ساکت باشد. وجود صدای مزاحم در یک ویدیو میتواند اثر یک فیلم برداری عالی را از بین ببرد. در نزدیک پنجرها ها که صدای بوق ماشین و … شنیده می شود، فیلمبرداری نکنید.


می توانید در زمان ضبط فیلم، پنجرها را به صورت موقت با پتو بپوشانید. تلفن همراه خود را نیز در حالت بی صدا قرار دهید.


یکی از مشکلات فیلمبرداری در محیط خانه و محل کار، پژواک صدا (برگشت صدا) از سطح اجسام سخت ( بیشتر زمین و سقف) میباشد. برای رفع این مشکل بهتر است سطح زمین و دیوارها را با پتو یا فرش بپوشانید.


استفاده از روشنای طبیعی روز بدلیل عدم پایداری در مدت زمان فیلمبرداری زیاد توصیه نمیشود. چون بدلیل تغییر زاویه تابش نور و همچنین احتمال عبور ابر، میتواند اثری نامطلوب بر فیلم ضبط شده بگذارد.


استفاده از یک پس زمینه تمیز و روشنای خوب در خانه یا محل کار جهت ساخت کلیپ می تواند قابل قبول باشد. ولی به خوبی زمانی که اینکار در استودیو انجام گردد نمی شود.


پس اگر به اندازه کافی بودجه برای ضبط فیلم در استودیو ندارید یا میخواهید فیلم های تبلیغاتی برای

شرکت ها یا معرفی محصولات تهیه کنید،توصیه میکنم که حتما اینکار را در استودیو انجام دهید.


*************


جهت مشاهده مقاله به صورت کامل به همراه تصاویر به وبسایت الاسین مراجعه فرمایید.



منبع: https://elasin.com/video-marketing-guide



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده